Uutiset

Yleinen

Trelleborgin Twinning -menetelmällä levikepyörät kiinni minuuteissa

Paripyörien kiinnitys ja irtiotto on urakka, jossa usein kuluu aikaa sekä vaivaa ja muutamia kirosanojakin on operaatioissa päässyt ilmoille. Euromaster on nyt tuonut markkinoille Trelleborgin kehittämän yhden kiristyksen menetelmän, joka nopeuttaa ja helpottaa työtä ja samalla tekee siitä entistä turvallisemman. Edistyksellinen menetelmä soveltuu aina 400 hevosvoiman kokoluokan traktoreihin saakka.

Traktorin pyörään asennettavat kiinnityslevy ja vetolevy eivät haittaa traktorin toimintaa silloin, kun paripyörää ei tarvita.

Itse menetelmä on nerokkaan yksinkertainen. Traktorin vanteeseen kiinnitetään kiinnityslevy sekä vetolevy. Paripyörän vannelevyyn kiinnitetään rumpu, joka sovitetaan traktorin vanteen vetolevyyn. Tämän jälkeen rummun läpi laitetaan kiinnitystanko, jolla paripyörä saadaan kiristettyä tarkasti ja luotettavasti juuri oikeaan asentoon

Trelleborgin menetelmässä pystytään yhdellä kiristyksellä aikaansaamaan pitävä yhdistelmä. Paripyörän sisälle tuleva lisäkappale toimii kuin akselin jatkeena ja näin sisäpuoliselle renkaalle aiheutuva rasitus ja jännitys eivät kasva. Samalla pyörien välinen maavara jää tavallisia menetelmiä korkeammaksi. Tässä järjestelmässä pyörien ei tarvitse olla tarkoin kohdallaan, sillä kiristysvaiheessa vanteet ohjautuvat vaivattomasti oikealle kohdalle. Samalla levikepyörä tulee taatusti suoraan eikä tasapainotusongelmia tule. Kun käytössä on etukuormaimella varustettu traktori, ei aikaa levikepyörän asennukseen kulu kuin muutamia minuutteja rengasta kohden

Kiinnitystangon avulla pyörä lukitaan luotettavasti ja paripyörä tulee varmasti oikeaan, tasapainoiseen asentoon.


Lue seuraavaksi